Oldal kiválasztása

Hajhullás elleni vitamin

Hajhullás elleni vitamin

szerző: Szilvia

03/03/2021

A hajhullás elleni vitaminok és a haj hiánya szorosan összefügg a hajhullás és a növekedés problémájával. Ha a szervezete sokáig szenved a vitaminhiánytól, a hajtüszőkben nincs elegendő tápanyag, amely a normális növekedési ciklus fenntartásához szükséges. Ezeknek a vitaminoknak a hiánya hajlamossá teszi a hajat a töredezésre és a károsodásra.

A D-, C-, B-komplex és a vas jelentős hatással van a haj növekedésére. Fontos szerepet játszanak a haj belülről történő táplálásában és a károsodás mertékének csökkentésében. Ezen vitaminok optimális szintjének fenntartása remek módszer a rossz táplálkozási értékek okozta hajproblémák leküzdésére. Ebben a cikkben a konkrét hajhullás elleni vitaminokra összpontosítunk, és elmagyarázzuk azt is, hogy az egyes vitaminok hogyan befolyásolják hajunk egészségét és növekedését.

Az egészséges életmód elengedhetetlen az egészséges hajhoz

A túlzott hajhullást nemcsak a genetikai hajlam okozza, hanem a stressz, a hormonális egyensúlyhiány és a környezet, amelyben élünk. Egy másik negatív tényező a rossz és felelőtlen életmód. Kezdjünk tehát ezzel. Ha szükséges, meg kell változtatnunk az étrendet, amelyet vitaminokkal, ásványi anyagokkal, fehérjékkel, aminosavakkal és nyomelemekkel kell gazdagítanunk. B-B2 riboflavin, B5 és a B6 vitaminok jótékony hatással vannak a hajra. A riboflavin (B2) megtalálható a tejben, élesztőben, halakban, tojásban, marha- és sertéshúsban, valamint a belsőségekben. A C-vitamin szintén nagyon fontos.

Mielőtt rátérnénk a konkrét anyagokra, vitaminokra és ásványi anyagokra, beszéljünk az egészséges táplálkozásról és életmódról.

Az egészséges életmód néhány alapvető szabállyal jár – elegendő testmozgás, kiegyensúlyozott és minőségi étrend, elegendő folyadékbevitel.

De mivel a mentális állapotunkról is gondoskodnunk kell, ezért fontos az elegendő alvás és a minimális stressz. Lehet, hogy erről egyszerűbb beszélni, mint megtenni, de manapság számos módon lehetséges a stresszt a lehető legnagyobb mértékben megszüntetni.

Mindannyiunk számára valami más válik be, ezért próbálkozzon, és rájön mi a legmegfelelőbb megoldás az Ön számára.

1. B csoport vitaminjai a hajhullás ellen (Biotin)

A biotin egy B-vitamin-komplex, és B7-vitaminnak vagy H-vitaminnak is nevezik. A szervezet a bélben termeli, és olyan ételekben is megtalálható, mint a sötétzöld levelű zöldségek, a diófélék és a tojássárgája. A biotin hiánya hajhullást okozhat. A biotin támogatja a haj növekedését, helyreállítja a már kinőt hajtüszők egészségét. Az étrendben bevitt biotin bevitele erősebb, dúsabb és egészségesebb hajat eredményezhet. A B5-vitamin támogatja a mellékvesék egészségét, amelyek elősegítik a haj növekedését. A biotinhiány fő tünete a hajhullás. A hiányt dohányzás, károsodott májműködés vagy akár terhesség okozhatja. A kutatások szerint a nők jelentős része nem rendelkezik elegendő biotinnal normál terhesség alatt a gyorsan osztódó sejtek és a fejlődő magzat miatt, amelynek az alap karboxiláz szintézis miatt van szüksége biotinra. A szakértők ezért javasolják a biotin napi adagjának növelését terhes nők esetében.

A hajhullás megakadályozásához és a haj megerősítéséhez hozzájárulhat egy B-vitamin-komplex vagy biotin tabletta szedésével naponta. A biotin és a B5-vitaminban gazdag ételek, például tojás, marhahús és csirke, hüvelyes ételek, avokádó, dió és burgonya fogyasztásával elkerülheti a hajproblémákat.

2. A haj kulcsfontosságú vitaminja | Vas

Több éves kutatás áttekintése azt sugallja, hogy a vashiány sokkal szorosabban kapcsolódik a hajhulláshoz, mint azt a legtöbb orvos gondolja. A testben lévő vaspótlás lehet a kulcs a haj növekedésének helyreállításában. A vas létfontosságú az oxigén átviteléhez a test sejtjeibe, beleértve a hajüszőkbe is. A hajtermeléshez elegendő vasellátás szükséges.

A kutatók felfedezték, hogy a hajhullással küzdő nők vasellátása lényegesen alacsonyabb, mint azoknál a nőknél, akik nem szenvednek a problémában. Meglepő módon ez különösen igaz az alopecia areata nőkre. A tudósok elmélete szerint az alacsonyabb vasszint csökkenti a hajhullás kialakulásának küszöbét genetikailag hajlamos egyéneknél. Tehát az örökletes hajhullásra hajlamos embereknél az alacsony vasszint felgyorsítja a hajhullás folyamatát. A kutatók feltételezik, hogy ez annak köszönhető, hogy a hajtüszőknek sok vasra van szükségük a növekedéshez.

Fontos felismerni, hogy a vas-kiegészítők nem a kopaszodás gyógymódjai, de segíthetnek a túlzott hajhullás esetén. Ezért ajánlott naponta szedni egy vas-étrend-kiegészítőt, és nem szabad megfeledkeznie a vasban gazdag étrendről, például tofu, lencse, bab, osztriga, spenót, aszalt szilva, mazsola és sovány marhahús.

Óvakodjon azonban a túlzott vasbeviteltől. A szervezet túlterhelését okozhatja, amelyet kerülni kell.

3. D-vitamin hajra

A hajhagymák nagyon érzékenyek a hormonokra, a D-vitamin pedig egy olyan hormon, amely fontos szerepet játszik a kalcium homeosztázisában, az immunszabályozásban és a sejtek növekedésében. A tudományos világban jól ismert, hogy az alopecia areata gyakori a D-vitamin-hiányban szenvedő betegeknél.

Tudományos kutatások azt mutatják, hogy a D-vitamin elősegítheti az őssejtek növekedését és a hajtermelő képesség fenntartását. Bár ez nem jelenti az új hajtüszők kialakulását, jótékony hatással lehet a meglévő tüszők újra aktiválására és az egészséges haj termelésére.

A D-vitamin felszívódásának legjobb módja a napfény. Ha körülbelül 10-15 percet tölt el a napon, akkor körülbelül 10 000 egységnyi természetes D-vitamint juttat a szervezetébe. A D-vitamin szintjének növeléséhez élelmiszer-forrásokból, fogyasszon olyan ételeket, mint a makréla, angolna, lazac, kardhal és a gombák.

Ajánljuk:

Gettik hajvastagító szálak

Oldja meg a vékony hajat másodpercek alatt! A látható fejbőr azonnal eltűnik.

hair thickening fibers Gettik

26 700 Ft 17 800 Ft

4. Ne felejtkezzünk meg a “leghíresebb” C-vitaminról sem

A vitaminok kulcsfontosságúak hajunk egészségében, ezt már tudjuk. Meglepődhet azonban azon, hogy a többi hajhullás elleni vitaminhoz hasonlóan a C-vitamin is hozzájárulhat a haj egészségének fenntartásához. A kísérletekből származó bizonyítékok arra utalnak, hogy az oxidatív stressz fontos szerepet játszik az öregedési folyamatban. Az oxigén vagy a szabad gyökök reaktív formái rendkívül reaktív molekulák, amelyek közvetlenül károsíthatják a sejtmembránokat, a lipideket, a fehérjéket és a DNS-t.

Az életkor előrehaladtával növekszik a szabad gyökök termelődése, ami a sejtek szerkezetének károsodásához és a haj öregedéséhez vezet.

A szabad gyökök okozta károsodás leküzdése és a haj öregedés elleni védelme érdekében fogyasszon C-vitaminban gazdag ételeket. A citrusfélék, mint például a narancs és a citrom, köztudottan jó C-vitamin-források, de a C-vitamin megtalálható paprikában, kelbimbóban, brokkoliban, eperben, grapefruitban és kiviben is.

A vitaminok és ásványi anyagok szerepe a hajhullásban: áttekintés => https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6380979/

5. B3-vitamin néven ismert niacin

A niacin egy kevésbé ismert vitamin, amely fontos szerepet játszik az egészséges hajnövekedésben. A vérkeringés támogatásával segít a fejbőr táplálásában. Fő feladata a szénhidrátok átalakítása energiára. Segít fenntartani a vérsejtek szerkezetét és javítja a vérkeringést, ami nagyobb véráramlást eredményez a fejbőrben, valamint több oxigént és tápanyagot juttat a hajtüszőkbe. A niacin olyan élelmiszerekben található meg, mint a marhahús, tojás, tonhal, dió és a gombák.

6. Cink a hajhullás ellen

A cink létfontosságú ásványi anyag az egészséges haj, bőr és köröm fenntartásához. Egyes szakértők úgy vélik, hogy a cinkhiány a hajrtüszőt képező fehérje szerkezetének romlásához vezethet. Ha a hajtüszők legyengültek, az hajhulláshoz vezethet. Ezenkívül a cink kulcsszerepet játszik a DNS- és RNS-termelésben, amelyek elengedhetetlenek a hajtüsző sejtjeinek normális elosztásához, ami egészségesebb hajnövekedést eredményez. A cinket tartalmazó ételek közé tartozik az osztriga, a marha és a bárányhús, a spenót, a tökmag és a kesudió.

7. Jód a pajzsmirigy problémák megoldására

A pajzsmirigy rendellenességei hajhullást okozhatnak, és a jód elengedhetetlen a pajzsmirigyhormonok termelésének támogatásához. Pajzsmirigy rendellenességeket az alopeciában szenvedők 28% -ánál figyeltek meg. Megfelelő mennyiségű pajzsmirigyhormon nélkül több hajtüsző marad a “pihenő” fázisban (telogén), mint a növekedési fázisban (anagén). A tenger gyümölcseinek hetente kétszeri fogyasztásával feltöltjük szervezetünket a szükséges adag jóddal. Megtalálható azonban a banánban, karalábéban, tojásban és hüvelyes ételekben is.

8. A szelén is fontos

A szelén egy ásványi nyomelem, amely segíti a testet olyan betegségek leküzdésében, mint a rák, az AIDS és a szív- és érrendszeri betegségek. Számos előnyt nyújt, mert antioxidáns is, és szerepet játszik a szervezet anyagcsere-funkciójának fenntartásában. Segíti a hasnyálmirigy, a lép, a vesék és a máj megfelelő működését. Szükség van rá az egészséges hajnövekedéshez és a sebek, égési sérülések és egyéb bőrsérülések gyógyulásához is. A szelén segíti a testet a szabad gyökök elleni küzdelemben, amelyek nagyon károsan hatnak a haj és a bőrsejtek egészséges növekedésére, mivel idő előtti öregedéshez és a hajtüszők gyengüléséhez vezetnek. A szelén elősegíti az egészséges hajnövekedést és megakadályozza a hajhullást a szabad gyökök elnyomásával. Megtaláljuk kukoricában, sertés- és borjúhúsban, tenger gyümölcseiben. A dió is egy gazdag szelénforrás.

9. Folsav, mint B9-vitamin

A folsav a B9-vitamin szintetikus változata. Az egészséges hajtüszőket megfelelő táplálékkal kell ellátni, valamint elegendő vitaminnal és ásványi anyaggal a növekedésük támogatásának érdekében – a B9-vitamin az egyik legfontosabb ezen tápanyagok közül. A folsav általában segíti a test összes szövetének növekedését (részt vesz a DNS-szintézisben), így az étrendben lévő elegendő folsavszint hosszútávon serkenti a haj növekedését. Kiegészítésül fogyasszon spenótot, kelbimbót, olajos magokat és dióféléket.

10. Omega 3 zsírsavak

Az egészséges és fényes haj érdekében fontos, hogy melyik hajhullás elleni vitaminokat juttatja a szervezetbe. Ez azt jelenti, hogy a helyes táplálkozás az egészséges haj kulcsa, és a zsírsavak elősegítik a haj növekedését, és ragyogást kölcsönöznek neki. Az étrendben lévő megfelelő mennyiségű omega-3 zsírsav megakadályozza a haj kiszáradását és a fejbőr hámlását. Az omega-3 zsírsavak telítetlen zsírsavak, amelyek elengedhetetlenek a test megfelelő működéséhez. Mivel a test nem képes szintetizálni az omega-3 zsírsavakat, ezeket az alapvető tápanyagokat étrendünkön vagy étrend-kiegészítőinken keresztül kell pótolnunk. Ezért fogyasszon sok lenmagot, dióféléket, szóját és gabonaféléket.

11. A magnézium is létfontosságú

A magnézium elengedhetetlen sokféle folyamathoz. Magnézium nélkül gyengének érezhetjük magunkat, sőt észre is vehetjük a gyorsabb öregedés jeleit. A magnéziumhiány összefüggésbe hozható a cukorbetegséggel, oszteoporózissal, magas vérnyomással, szívproblémákkal, székrekedéssel, depresszióval, szorongással és a krónikus fáradtsággal. Nem csoda ezért, hogy befolyásolja a haj egészséget is. Számos tanulmány kimutatta, hogy ennek az ásványi anyagnak a hiánya befolyásolja a haj növekedését és elősegíti a rendellenes hajhullást, mert a hajtüszőknek magnéziumra van szükségük, hogy erősek maradjanak. Mivel a tüszők felelősek a haj növekedéséért, hiányuk hajhulláshoz vezet. A dió és a magfélék kiváló magnéziumforrások, ezek közül különösen jó a tökmag. A hajvitaminok legjobb forrásai közé tartozik a spenót és a szezámmag is.

12. Fehérje – a haj építőköve

Hajunk fehérjéből áll, ezért nagyon fontos a bevitele az étrendünkön keresztül. Nekik köszönhetően a hajunk hosszú, erős és egészséges lehet. A fehérje a növekedés szempontjából is fontos. Amennyiben az étrendünk nem tartalmaz elegendő mennyiségű fehérjét, a test nem lesz képes táplálni hajtüszőit, ami száraz, törékeny és gyenge hajhoz vezet.

A tengeri halak, különösen a lazac, valamint a hús vagy a tojás megfelelő vitaminokat tartalmaznak a hajhullás ellen, mivel kiváló fehérjeforrások. Ne aggódjon, ha vegán vagy vegetáriánus, akkor is rengeteg lehetősége van a növényi fehérje megszerzésére. Fogyasszon brokkolit, spenótot, quinoát és babot. A kannabisz magot a természet egyik legtökéletesebb ételének tartják. Fehérjével vannak tele, és mégis könnyebben emészthetőek meg, mint a hús vagy a tojás és sok más népszerű magas fehérjetartalmú étel.

by: Szilvia

Author

You May Also Like…

Seborrhea

Seborrhea

Seborrhea - seborrheás dermatitisz okai és tünetei A seborrhea gyakori bőrbetegség, amely főleg a fejbőrt érinti. A...

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

0
    0
    A kosár
    Jelenleg üres a bevásárlókosárvisszatér a vásárláshoz
      Calculate Shipping
      Apply Coupon